.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

آموزش نظم به کودکان ، یاد دادن نظم به کودکان
آموزش نظم به کودکان شاید به نظر کاری مشکل و زمانبر باشد. درست است که کودک از ریخت و پاش لذت می برد و به سختی تن به نظم و انظباط می دهد اما آموزش از راه صحیح به سرعت نتیجه می دهد حتی در مورد سرسخت ترین کودکان.

راه های آموزش نظم به کودکان

 آموزش نظم به کودکان و تربیت کودک منظم برای والدین یک امر مهم است ولی اکثر آنها از اینکه کودکشان از نظم و انظباط زیاد استقبال نمی کنند گله مندند. در این بخش 8 اصل و راه مهم تربیت کودک منظم را خواهید خواند.آموزش نظم به کودکان

آموزش نظم به کودکان

 با وجودی که انضباط شخصی یکی از شش مهارت مهم زندگی است که باید به کودکان آموخته شود، اما اغلب نادیده گرفته می شود. دلایل بسیاری برای اینکه چرا کودکان باید انضباط شخصی را بیاموزند وجود دارد. این مهارت مهمی است که در طول زندگی می تواند خیلی به آنها کمک کند. آموزش مهارت  انضباط شخصی در طول زندگی کودک باید فرایندی در جریان باشد و شیوه های متفاوتی وجود دارد که والدین می توانند مهارت انضباط شخصی را ارتقا دهند و یا از آن حمایت کنند.

 

1- ساختاری را در نظر بگیرید

باید گفت که کودکان به یک برنامه منظم و روتین نیاز دارند تا بتوانند مهارت خودانضباطی را کسب کنند. قوانین شفاف و مشخصی را برای خانه وضع کنید و هر زمان که قانونی شکسته شد عواقب و پیامد آن را حتما اجرا کنید. این کار به کودکان می آموزد که باید انتظار چه چیزی را داشته باشند و آنها بهتر مهیای اتخاذ تصمیمات سالم و صحیح می شوند.

هر روز برنامه زمانبندی مشابهی را تهیه کنید. کودکان باید یک برنامه منظم صبحگاهی داشته باشند مانند خوردن صبحانه، شانه کردن مو، مسواک زدن و لباس پوشیدن،. یک برنامه روتین هم برای بعد از مدرسه برایشان درنظر بگیرید. این برنامه به آنها می آموزد تا چگونه زمانشان را بین کارها و وظایف شان، تکالیف مدرسه و فعالیت های سرگرم کننده و تفریحی تقسیم کنند. همچنین مهم است تا برنامه زمانی منظمی هم برای خواب داشته باشند زیرا اهمیت استراحت و آرام گرفتن را هم به آنها می آموزد.

کودک منظم

آموزش نظم به کودکان

2- آموزش دهید

کودکان باید بدانند که چگونه تصمیمات سالم و صحیحی برای خودشان بگیرند. زمانی که پای کمک به کودکان در فراگیری نحوه اتخاذ تصمیم صحیح به میان می آید، یک شیوه مقتدرانه می تواند یکی از بهترین انواع تادیب و تربیت باشد، چرا که به کودکان کمک می کند تا دلایل ورای قوانین را درک کنند. به جای اینکه فقط به کودک بگویید، «به محض اینکه از مدرسه رسیدی اول تکالیفت را انجام بده،» دلیل زیربنایی آن را برایش توضیح دهید. 

به او بگویید، «خیلی بهتر است تا اول تکالیف مدرسه ات را انجام دهی و بعد زمان آزاد داشته باشی، این زمان آزاد می تواند همانند پاداشی برای انجام تکالیفت باشد.» این می تواند به آنها کمک کند تا درک کنند چرا انجام این کار بهتر است به جای اینکه فکر کنند، «من باید تکالیفم را تا قبل از شام انجام دهم چون صرفا مادرم گفته که باید این کار را انجام دهم.» ایفای نقش یک مدل و الگو در این زمینه ها خودش می تواند شیوه ای عالی برای آموزش خودانضباطی به کودکان باشد. مسائل و مشکلات خاصی را که احتمالا کودکان با آنها مواجه اند را تعیین کنید و شیوه های متفاوت مواجهه و مقابله با آن مشکلات را به بحث و گفتگو بگذارید. 

برای کودکان کوچکتر با نمایش به او نشان دهید که اگر کودک دیگری اسباب بازی اش را گرفت چگونه باید عکس العمل نشان دهد، به او حرف زشت و ناسزا بگوید یا او را بزند، شاید هم بتواند کار بهتری انجام دهد. با کودکان بزرگتر، هم می توانید با نمایش نشان دهید که چگونه در مقابل فشار همسالانش مقاومت کند یا در شرایط بد و ناایمن چه کاری انجام دهد. آموزش عملی و همراه با نمایش می تواند به کودکان کمک کند تا احساس آمادگی بهتری داشته باشند و نیز می تواند مانع عکس العملهای بی اختیار و غریزی از سمت آنها شود.

 

3- پیامدها و عواقب مشخصی را در نظر بگیرید

گاهی اواقت کودکان نیاز دارند تا با عواقب و پیامدهای طبیعی اعمال و کردارشان مواجه شوند. بچه ای که دائما تکالیفش را فراموش می کند و در خانه جا می گذارد، اگر مادرش هر زمان که او تکالیفش را فراموش کرد و جا گذاشت آنها را به مدرسه ببرد، او هرگز نخواهدآموخت که وسایل شخصی و متعلقاتش را خودش هر روز جمع و آماده کند. در عوض شاید باید با عواقب و پیامد این کارش از طرف معلمش مواجه شود تا اینگونه درس خوبی بیاموزد.

گاهی اوقات کودکان نیاز به پیامدهای منطقی دارند. بچه ای که خیلی خشن و بی ملاحظه با کامپیوتر مادرش بازی می کند، شاید بد نباشد که از بازی با آن محروم شود. یا بچه ای که صبح به سختی از خواب بیدار می شود شاید باید شب کمی زودتر بخوابد تا صبح راحت تر بیدار شود.

زمانی که والدین بر انضباط شخصی تمرکز می کنند، ضرورت دارد تا از جنگ قدرت ها اجتناب کنند. سعی نکنید تا فرزندان تان را وادار به انجام کاری کنید چون اینگونه آنها خود انضباطی را نخواهند آموخت. درعوض، پیامدهای منفی رفتار و کردارشان را که با آنها مواجه خواهندشد متذکر شوید و انتخاب هایی را در اختیارشان بگذارید. آنها باید بیاموزند که چگونه برای خودشان تصمیمات سالم و صحیح بگیرند آن هم با در نظر گرفتن ارزیابی و سبک و سنگین کردن ییامدها و عواقب.

تربیت کودک

به کودک خود برخی از مهارت ها را آموزش دهید

4- مهارت های حل مسئله را به فرزندتان بیاموزید

مهارت های حل مسئله را به کودک تان بیاموزید و با کمک هم بر موارد خاصی از حل مسئله که مرتبط با خودانضباطی است کار کنید. گاهی اوقات از فرزندتان بپرسید در این مورد خاص چه فکر می کند این کار می تواند چشم او را برای خلق راهکارهایی درست و خلاقانه باز کند.

گه گاهی برای برخی از مشکلات راه حلهای ساده وجود دارد. برای مثال بچه ای که حاضر شدن و لباس پوشیدن در صبح برای مدرسه برایش کار سخت و مشکلی است، می تواند از شب قبل لباسهایش را آماده بگذارد. یا تایمری را روی پنج دقیقه تنظیم کند تا در عرض این زمان لباس بپوشد، این کار می تواند او را برای انجام این وظیفه اش آماده کند.

مشکلات و مسائل پیچیده تر ممکن است نیاز به مجموعه ای از آزمون و خطا از نوع مداخله داشته باشند.

نوجوانی که تکالیفش را انجام نمی دهد ممکن است قبل از اینکه خودش آنقدر انگیزه بیابد تا تکالیفش را خودش انجام دهد به یک سری تغییرات نیاز داشته باشد.

از محرومیت از امتیازات استفاده کنید. اگر موثر واقع نشد، سعی کنید تا بعد از زمان مدرسه در آنجا (مدرسه) بماند تا قبل از آمدن در خانه تکالیفش را انجام دهد.

تا زمانی که راه مناسبی را پیدا کنید حتما لازم است راه حل های متفاوتی را امتحان کنید، اما مدنظر داشته باشید که در طی این مسیر فرزندتان نیز باید همیشه حضور فعال داشته باشد.

 

5- هر بار و هر زمان یک رفتار را شکل دهید

خودانضباطی فرایندی است که تبحر و اصلاح آن سالها زمان می برد. از استراتژی های تربیتی متناسب با سن استفاده کنید تا در هر زمان یک رفتار خاص را شکل دهید.

به جای اینکه از بچه ای 6 ساله انتظار داشته باشید خودش به صورت خودکار و بدون کوچکترین تذکر و یادآوری تمام کارهای معمول صبحگاهش را انجام دهد، از یک جدول تصویری که روی دیوار نصب شده استفاده کنید که در آن شخصی را به تصویر کشیده که موهایش را شانه می زند، مسواک می زند و لباس می پوشد و حاضر می شود.

شما حتی می توانید از فرزندتان که دارد این کارها را انجام می دهد عکس بگیرید و نمودار خودتان را درست کنید.

در صورت لزوم، هر چند یک بار به فرزندتان متذکر شوید که به نمودار نگاه کند تا زمانی که او بتواند بدون نگاه کردن به نمودار خودش تمام وظایفش را انجام دهد.

سرانجام روزی می رسد که او اصلا به یادآوری و تذکر نیازی ندارد و برای انجام امور انضباطی اش اصلا به نمودار هم نیازی نداشته باشد.

رفتار با کودک

برنامه ای برای پاداش بچینید

6- پاداش

یک سیستم پاداش صحیح می تواند روش فوق العاده ای برای حل مشکلات خاصی که مرتبط با خودانضباطی است باشد.یک کودک پیش از دبستان که شبها حاضر نیست در تخت خودش بخوابد، جدول برچسب می تواند انگیزه قوی ای در او ایجاد کند.

برای بچه بزرگتری که تکالیفش را به موقع انجام نمی دهد و یا وظایفش را انجام نمی دهد، سیستم اقتصاد ژتونی می تواند خیلی مثمرثمر واقع شود. سیستم پاداش باید کوتاه مدت باشد. والدین می توانند به محض اینکه بچه ها در انجام این مهارتها مهارت کافی را یافتند به تدریج آنها را حذف کنند. 

چندین پاداش وجوددارد که اصلا نیازی به هزینه کردن پول ندارد و والدین می توانند از اعطای امتیاز خاصی به فرزند، یا افزایش زمان بازی و کار با وسایل الکترونیکی بهره ببرند تا به فرزندان شان انگیزه دهند تا مسئولانه رفتار کنند.

 

7- تشویق

هر زمان که فرزندتان خودانضباطی بروز داد حتما او را مورد تحسین و تشویق قرار دهید. اگر فرزندتان به جای اینکه برادرش را کتک بزند از شما کمک خواست، بگویید، «کار فوق العاده ای انجام دادی که کمک خواستی.» گاهی اوقات کارها و رفتارهای خوب نادیده گرفته می شود در حالیکه تشویق و تحسین بچه ها برای اخذ تصمیمات درست و صحیح به احتمال زیاد باعث افزایش و تکرار چنین رفتارهایی در او خواهدشد.

حتی زمانی که بدون تذکر و یادآوری شما فرزندتان کاری را انجام می دهد او را تشویق کنید، بگویید، «خیلی کار خوبی کردی قبل از اینکه من بگویم شروع به انجام تکالیفت کردی!» یا «خیلی بهت افتخار می کنم که امروز خودت به تنهایی اتاقت را تمیز کردی.» حتی بگویید، «ممنون از اینکه بعد از خوردن غذا ظرفت را داخل سینک ظرفشویی گذاشتی. کارت عالی بود،» این کار باعث تشویق در تکرار عملکرد کودک می شود.

 

8- الگوی خودانضباطی باشید

بچه ها از شما و دیدن رفتار شما بیشتر می آموزند تا حرفهای شما.

اگر آنها ببینند که شما مدام امروز و فردا می کنید یا به جای شستن ظرفها ترجیح می دهید تلویزیون تماشا کنید، آنها نیز عادات شما را بر می گزینند. با داشتن رفتار مناسب و صحیح نقش الگوی خوبی را برای فرزندان تان ایفا کنید.

به آنها نشان دهید چگونه به وظایف شان عمل کنند، خشم شان را کنترل کنند و تصمیمات درست و صحیح بگیرند.

 

منبع:namnak



:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : mahtab
ت : یک شنبه 30 دی 1397
.

 

کودکان ما نخست جنبه ی گفتاری زبان را می آموزند و سپس با آموزش آگاهانه به اصول حاکم بر نظام الفبایی زبان پی می برند.

1.    ویژگی های خط فارسی:

خط فارسی دارای 32 حرف یا علامت یا شکل می باشد :

الف ـ ب ـ پ ـ ت ـ ث ـ ج ـ چ ـ ح ـ خ ـ د ـ ذ ـ ر ـ ز ـ ژ ـ س ـ ش ـ ص ـ ض ـ ط ـ ظ ـ ع ـ غ ـ ف ـ ق ـ ک ـ گ ـ ل ـ م ـ ن ـ و ـ ه ـ ی ـ   ّ/ء

2.     زبان فارسی دارای 29 واج (صدا) است.

3.     سه مصوّت کوتاه (اَ  اِ   اُ )

4.     سه مصوُت بلند (آ او ای )

5.     23 صامت (ب ـ پ ـ ت ـ ث ـ ج ـ چ ـ ح ـ خ ـ د ـ ذ ـ ر ـ ز ـ ژ ـ س ـ ش ـ ص ـ ض ـ ط ـ ظ ـ ع ـ غ ـ ف ـ ق ـ ک ـ گ ـ ل ـ م ـ ن ـ و ـ ه ـ ی)

6.     حروفی که هر کدام فقط یک صدا دارند .( ب پ ج چ خ د ر ژ ش ف ک گ ل م ن )

7.     حروفی که چند شکل از آنها صدای یکسان دارند ( ت=ط ) ( ث=س=ص ) ( ح=ه ) (ذ=ز=ض=ظ ) ( غ=ق ) 5 گروه هستند.

8.     حروفی که برعکس ردیف 7 هستند ، هر یک از آنها در مقابل چند صدا قرار می گیرند:

این حروف عبارتند از(و ـ ه ـ ی )

الف. مثال برای « و »:  

گاو ـ ورزش ( صدای صامت « و » )

دود ـ گردو (صدای مصوت «او»)

خوش ـ خود (صدای مصوت «اُ»)

نو ـ جو (صدای مصوت «او»)

خویش ـ خواهش صدایی ندارد و خوانده نمی شود ، چون از استثنا ها ، (واو معدوله) هستند .

ب. مثال برای حرف « ه »:

در کلمات : مه ـ به به ـ کوه ـ ماه (صدای صامت « ه=ح » )

در کلمات : خانه ؛ نامه ، کوزه ، میوه ، (صدای مصوت «اِ»)

پ . مثال برای حرف « ی »:

در کلمات : سیب ـ قوری ـ سینی (صدای مصوت «ای»)

در کلمات : یک ـ سایه ـ چای (صدای صامت «ی»)

توضیح : هر بخش از کلمات همیشه دارای یک مصوت است و این موصت هم یا صدای اوّل و یا دوّمین صدای بخش است . مثال : اَنار ، سَبَد

·       نام گذاری مصوّت ها و صامت ها  در جدول حروف الفبای فارسی(نشانه ها ):

1.     نام گذاری مصوّت ها :

-       مصوت ها دو دسته هستند ، مصوت های بلند : «آ،او، ای» ، مصوّت های کوتاه: «اَ َ ، اِ ِ، اُ ُ »

الف. مصوت های دوشکلی: «اَ ـَ ، اُ ـُ ، آ ا ، او و»؛

-       مصوت «اَ» دارای دو شکل است ، «اَ» اول ، «ـَـ»غیر اول ، مثال : اَبر ـ دَریا.

-       مصوت «اُ» دارای دو شکل است، «اُ» اول ، «ــُـ» مثال : اُردک ، سُرخ

-       مصوت «آ» دارای دو شکل است، «آ» اول ؛ «ا» غیر اول ، مثال: آب . باران

-       مصوت «او» دارای دو شکل است ، «او» اول ، «و» غیر اول ، مثال : او ـ پارو

ب .مصوت های چهار شکلی(اِ ـِـ ـه ه ،ایـ یـ ی ای):

-       مصوت «اِ» دارای چهار شکل است:«اِ» اول ،«ــِـ» وسط «ـه» آخرین چسبان ، «ه» آخر تنها(غیر چسبان )

مثال : اِمروز  ، کِتاب ، خانه، میوه

-       مصوت «ای» دارای چهار شکل است : «ایـ» اول ، «یـ » وسط ، «ی» آخر و «ای» آخر تنها (غیر چسبان)

مانند : ایران ، سینی ، زری ، لانه ای

2.     نام گذاری صامت ها :

الف: صامت های يك شکلی(د ذ ر ز ژ ط ظ و) 8 تا ، که در هر جای کلمات بیایند به همین شکل نوشته می شوند .

ب: صامت های دو شکلی (بـ ب ، پـ پ ، تـ ت ، ثـ ث،چـ چ، حـ ح،خـ خ،سـ س ،شـ ش ، صـ ص ،ضـ ض،فـ ف،قـ ق،کـ ک،گـ گ، لـ ل ، مـ م ، نـ ن، یـ ی )20 تا ، که به صورت «آخر» و «غیر آخر » نام گذاری می شوند . اگر در آخر کلمه بیایند شکل «آخر» و اگر در وسط و یا غیر از آخر بیایند شکل «غیر آخر » نوشته می شوند.

پ:صامت های چهار شکلی(عـ ـعـ ـع ع، غـ ـغـ ـغ غ،هـ ـهـ ـه ه) :

که موقع خواندن به صورت «غیر آخر» ، «وسط »،  «آخر چسبان» ، «آخر تنها»(غیر چسبان) می باشد.

«صامت های «ع ،غ» با مصوت ها صدا دار می شوند .

-       واژه ی «روش»: روش عبارت است از انتخاب راهی که بتواند ما را در کمترین مدّت با توجه به امکانات موجود به هدف معین برساند .

-       واژه فارسی: زبان رسمی کشور مان است زبان وسیله ای است برای تفهیم و تفاهم و ایجاد ارتباط.

-       لهجه: اختلافِ تلفظ کلمات در بین مردم مناطق یک کشور را لهجه می گویند .

-       گویش :  در هر زبانی در محدوده ی کاربُرد خودش ، گونه های مختلفی است . این اختلاف گونه را گویش می گویند.

3.     رشد :

رشد به مجموعه تغییرات جسمی روانی گفته می شود که در طول زندگی حاصل می شود .

انواع مختلف رشد :

1.     رشد هوش

2.     رشد عاطفی (بارزترین نشانه ی رشد  عاطفی ، آرامش خاطر و اعتماد و به نفس است)

3.     رشد جسمانی (سلامتِ حواس پنجگانه) خیلی مهم است .

رشد جسمانی :

1.     سلامتی حس بینایی (بزرگترین منبع اطلاعات است)83 %

2.     سلامتی شنوایی (لازمه ی سخن  گفتن شنیدن است ، شنیدن پیش نیاز است اگر نشنود لال است)11 %

3.     سلامتی بویایی(بوی خوش ـ بد)5/3%

4.     سلامتی حس لامسه(نرمی ـ زبری)5/1%

5.     سلامتی حس چشایی (مزه ها: شوری ، شیرین، تلخی، ترش)1%      ـــــــــــ

                                                                                      جمع       100 % 

حروف غُنه: نشانه های «ن»،«م» را دماغی یا خیشومی گویند.

یعنی وقتی این نشانه ها تلفّظ می کنیم ، صدایشان از دماغ می آید.

در کلمات نرمی ـ منبع ـ (دماغ خود را بگیریم احساس می شود.)

-       طول تارهای صوتی زنان  19 میلی متر است = صدا  زیر

-       طول تارهای صوتی مردان  24  میلی متر است = صدای بم

·       عوامل موثر در زبان آموزی :

1.     تجربه                  2. تفکر                             3. رشد

1)    تجربه : تجربه پایه و اساس یادگیری انسان است و 2 نوع است :

الف) تجربه ی مستقیم (دست اوّل)

ب)تجربه ی غیر مستقیم(دست دوّم)

- تجارب مستقیم ، از طریق دست زدن ، لمس کردن اشیا حاصل می شود.

دامنه تجارب مستقیم وسیع تر است .

    مثال : بچه در 2 هفتگی می شنود .

         بچه در 11 ماهگی سخن می گوید .

     بچّه در 8 ماهگی حرکت می کند .

-       تجارب غیر مستقیم : بوسیله ی دیگران تجربه شده ، ما آن را از طریق خواندن و شنیدن کسب می کنیم .

2)    تفکر:«حدیث : یک ساعت تفکر از 70 ساعت عبادت افضل است»

-       تفکر جدا از صحبت امکان ندارد.

یعنی:(وقتی صحبت می کنیم، فکر می کنیم و بر عکس وقتی فکر می کنیم، صحبت می کنیم).

پیاژه: تفکر بر زبان مقدّم است.

ویگوتسکی: زبان بر تفکر مقدّم است.«بر خلاف پیاژه»

لِنه برگ: پس از سنّ 18 ماهگی تا سن بلوغ اگر زبان تقویت نشود دیگر قابل علاج نیست.



:: بازدید از این مطلب : 11810
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : mahtab
ت : چهار شنبه 26 دی 1397
.

سلام دوستان امروز یه مطلب متفاوت گذاشتم که فکر کنم خیلی به دردتون میخوره من برای خرید لپ تاپم خیلی ازش استفاده کردم.



:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : mahtab
ت : دو شنبه 24 دی 1397
.

راهنمای خرید رم لپ تاپ

 

به روز رسانی قطعات سخت افزاری لپ تاپ  در مقایسه با تعویض قطعات کامپیوتر و دسکتاپ کار راحتی نیست.

بهترین راه حلی که ما به شما برای تعویض قطعات لپ تاپ پیشنهاد می کنیم این است که  اول تحقیق کنید و از این مطمئن شوید که لپ تاپ شما این قابلیت را دارد که  قطعاتش به روزرسانی شود یا خیر؟

در این بررسی سعی داریم به شما نحوه ارتقا رم و راهنمایی هنگام خرید رم لپ تاپ را آموزش دهیم.

 

حافظه رم یا Random Access Memory که به معنی حافظه با دسترسی تصادفی است و در واقع یک نوع حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات است. پردازنده یا cpu برای آنکه بتواند اطلاعات را با سرعت خیلی زیادی پردازش کند آن ها را به رم وارد می کند.

ارتقا رم علاوه براینکه کم هزینه است می تواند تاثیر بسزایی روی سرعت و عملکرد سیستم بگذارد و سرعت کامپیوتر یا لپ تاپ بیشتر کند.

فاکتورهای زیادی برای انتخاب یک رم خوب وجود دارند از قبیل : سرعت، زمان تاخیر و تعداد کانال‌که باتوجه به این فاکتور ها می توانید یک خرید آگاهانه داشته باشید.

 


انواع حافظه رم

رم ها با توجه به تکنولوژی استفاده شده در آن ها انواع مختلفی دارن از جمله: DDR4, DDR2، DDR3 ,SDR و DDR

 

 

تکنولوژی DDR در مقایسه با SDR سریع تر، دارای ولتاژ مصرفی پایین تر و زمان تأخیر کمتری است. این رم ها در هر نسل در مقایسه با نسل قبل بهبود پیدا کرده اند. و نمی توان رم را با نسل قبلی جایگزین کرد، زیرا استانداردهای DDR باهم تفاوت دارند. مثلا در رم DDR3 تعداد ۲۰۴ پین داریم ولی تعداد پین‌ها در رم‌های DDR4 دسکتاپی به ۲۸۸ عدد تغییر کرده. بنابراین لپ تاپی که برای استفاده از رم DDR3 طراحی شده، از مدل رم DDR4 پشتیبانی نمی کند. در کل می توان گفت هر مادربرد تنها میتواند یک نوع تکنولوژی حافظه پشتیبانی کند.

بیشترین مدل رم استفاده شده در حال حاضر DDR3 است و تمام مادربرد های موجود در بازارهای کامپیوتر با رم های DDR3 تطابق دارند.

 

 


ظرفیت حافظه رم

حافظه های رم ظرفیت های مختلفی دارند: مثلا رم ۲ گیگ که در حال حاضر خیلی رو بورس نیست و برای کارهای روزمره مثل نصب ویندوز و کارهای گرافیکی مثل کار کردن با فتوشاپ استفاده می شود ولی مشکلی که دارد این است که با باز کردن همزمان چندین برنامه و تب در مرورگر سیستم هنگ می کند و دچار مشکل می شود.

رم ۴ گیگ در حال حاضر در تمام پردازنده های Core i اینتل استفاده می شود با ۴ گیگ رم می توانید خیلی از برنامه ها را به صورت همزمان باز و استفاده کنید.

رم ۸ گیگ معمولا  برای کارهای گرافیکی و تصویری سنگین استفاده می شود. البته این مقدار رم برای کسانی که بازی می کنند هم پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است که رم ۸ نیاز به سیستم

عامل ۶۴ بیتی دارد.

رم با ظرفیت ۱۶ تا ۳۲ برای کاربران معمولی توصیه نمیشود و عملا مصرفی ندارد.

در هنگام خرید رم باید به تعداد کانال هم توجه کرد. در حال حاضر رم های تک کاناله، دوکاناله و چهارکاناله تولید شده اند که این  تعداد کانال باعث افزایش پهنای باند در دسترس خواهد شد و در این صورت حافظه‌ی رم می‌تواند میزان بیشتری از اطلاات را در هر لحظه جابه جا کند.

 

 


سرعت و زمان‌بندی تاخیر

سرعت رم یا فرکانس رم یکی از مهم ترین ویژگی های رم است و با واحد مگاهرتز بیان می شود مثلا  بین ۲۱۳۳ مگاهرتز تا ۲۴۰۰ مگاهرتز. معمولا هرچی سرعت رم بیشتر باشد اطلاعات بیشتری بین پردازنده و رم جا به جا می شود. پس سعی کنید هنگام خرید، حافظه‌ای با بیشترین سرعت تهیه کنید و مطمئن شوید فرکانس رم با حداکثر فرکانس قابل پشتیبانی توسط مادربردتان سازگاری داشته باشد.

همه ی سازندگان مادربرد برای اسلات‌های رم محصولات خود مقدار فرکانس‌های پشتیبانی شده و حداکثر این میزان را اعلام می‌کنند. در صورتی که فرکانس رم از حداکثر فرکانس قابل پشتیبانی توسط مادربرد بیشتر باشد، رم با سرعتی کمتر از سرعت واقعی خود کار می کند.بر عکس این قضیه هم اتفاق می افتد که اگر یک رم با سرعت پایین روی یک مادربرد با سرعت بالا قرار گیرد، پردازنده و مادربرد مجبور خواهند شد با سرعتی که رم تعیین می کند کار کنند و عملکرد و سرعت سیستم به صورت کلی پایین می آید.

 


روش تشخیص سازگاری مادربرد با رم

۱-اگر مشخصات سیستم و لپ تاپتان را نمی دانید این برنامه Crucial System Scanner به شما کمک می کند. ابتدا سیستم شما را بررسی می کند و با تحلیل آن لیستی از رم های سازگار با مادربردتان را به شما می دهد.

۲- برنامه Crucial Advisor که مشخصات سیستم و اطلاعاتتان را به این برنامه می دهید و این برنامه لیستی از رم های سازگار با سیستم پیشنهادی را برا شما نمایش می دهد. که اگر بازهم مشخصات سیستمتان را نمی دانید بکارتان می آید.


نکاتی برای خرید رم

هر موقع با باز کردن و استفاده چند نرم افزار با هم و یا حتی موقع باز کردن یک برنامه حس کردید سرعت خیلی پایین است و زمان باز شدن آن طولانی می شود، باید به فکر افزایش رم باشید.


معمولا وقتی که  نرم افزارهای جدید یا سنگین مثل اتوکد، فتوشاپ یا افترافکت نصب می کنید و یا هنگام ارتقای سیستم عامل با مشکل کمبود رم مواجه می شوید.


هنگامی که  با خطای Out Of Memory یا Low Memory روبه رو شدید باید رم را عوض کنید.


موقع خرید رم دقت کنید که فروشنده باید گارانتی لایف تایم را به شما تحویل بده و عبارت لایف تایم به این معنی است که تا زمانی که این مدل رم تولید میشه رم شما شامل گارانتی می شود.

 

منبع:دوراندیش



:: برچسب‌ها: رم لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : mahtab
ت : دو شنبه 24 دی 1397
.

 

۵ تکنیک برای تبدیل کتاب خواندن به فعالیتی سرگرم‌کننده برای کودکان
مترجم: 
مونا فرخنده فال

بازی‌های کامپیوتری، اسکوترها و موبایل‌ها؛ این‌ها چیزهایی هستند که بچه‌ها به آن‌ها علاقه دارند. کتاب خواندن رتبه‌ای در نزدیکی‌های انجام تکالیف مدرسه یا کمک کردن به مادر در چیدن میز غذا دارد. آمارها این افت جایگاه را به خوبی نشان می‌دهند: در سال ۲۰۱۵، ۶۶درصد از دانش‌آموزان کلاس هشتم هنوز مهارت کامل در خواندن به دست نیاورده‌اند. اما نباید وضعیت خواندن این‌چنین باشد.

نکته در اینجاست که این روزها کودکان به شرکت در فعالیت‌هایی که بیشتر جنبه مشارکتی دارند خو گرفته‌اند، چه مشغول بازی کردن باشند و چه سرگرم شبکه‌های اجتماعی با گروهی از دوستانشان. شما می‌توانید با استفاده از همین موضوع، خواندن را به فعالیتی جذاب‌تر یا در واقع مشارکتی‌تر تبدیل کنید. برای ایجاد علاقه به کتابخوانی، در ادامه چند ایده برای استفاده در تابستان پیش رو، و ادامه دادن آن در تمام طول سال آمده است.

کتاب‌های جذاب پیدا کنید

بله، اولین تکنیک ایجاد علاقه به کتابخوانی به همین سادگی است؛ لازم است چند کتاب جدید جذاب برای خانه‌تان بخرید. بنا بر گزارش موسسه کتابخوانی کودکان و خانواده‌ها،۷۰درصد کودکان رده سنی ۶ تا ۱۷ سال یعنی تعداد خیلی زیادی از آن‌ها، گفته‌اند که دوست دارند کتاب‌های خنده‌دار بخوانند.

تعداد بیشتری از آن‌ها یعنی ۹۱درصد از کودکان ۶ تا ۱۷ سال گفته‌اند که بهترین کتاب از نظر آن‌ها کتابی است که خودشان انتخاب کرده باشند. یک روز در ماه به کودک خود اجازه دهید که خودش کتابی را از فروشگاه کتاب، کتابخانه یا سایت‌های آنلاین انتخاب کند.

کتاب خواندن را به فعالیتی چالشی تبدیل کنید

آموزش همراه با بازی به روندی روبه‌رشد در مدارس تبدیل شده است؛ دلیل آن روشن است: اصول اولیه بازی مثل چالش، رتبه‌بندی و گرفتن جایزه باعث درگیر شدن کودکان در فعالیت، به هیجان آمدن آن‌ها و انگیزه پیدا کردن می‌شود.

یک چالش کتابخوانی در خانه‌تان راه بیندازید. هدفی را برای هر هفته تعیین کنید و اگر هدف محقق شد، جایزه‌ای برای آن در نظر بگیرید. جایزه باید چیز ساده‌ای باشد که بیش از همه به کودک شما انگیزه می‌دهد، مثل یک جعبه بستنی دل‌خواهش، یک جفت دمپایی جدید، گردش در پارک مورد علاقه‌اش و..... کودکان می‌توانند از یک جدول جالب مثل این نمونه برای ثبت لیست کتاب‌هایی که خوانده‌اند استفاده کنند.

قلعه کتابخوانی درست کنید

کوکان عاشق این هستند که اتاق پذیرایی را به هم بریزند و آن را با وسایل مورد علاقه خودشان تبدیل به یک قلعه کنند. یک روز تعطیل، قلعه‌ای بسیار هیجان‌انگیز درست کنید و نام آن را قلعه کتابخوانی بگذارید. لازم نیست وسایل خاصی برای این کار بخرید، از همان بالشت‌ها و پتوهایی که در خانه دارید استفاده کنید. هرکس که می‌خواهد وارد قلعه شود باید بعد از ورود حداقل یک کتاب بخواند. حتی می‌توانید کتاب را به صورت دسته جمعی بخوانید؛ کاری که ۸۳درصد کودکان بنا بر گزارش همان موسسه گفته‌اند که از آن لذت می‌برند. حتی می‌توانید تمام چراغ‌ها را خاموش کنید و با نور چراغ‌قوه داخل قلعه کتاب بخوانید. با چنین کارهای ساده‌ای می‌توان کتاب خواندن را از فعالیتی خسته‌کننده به فعالیتی هیجان‌انگیز تبدیل کرد.

با صداهای مختلف کتاب بخوانید

کتاب خواندن موقع خواب را به یک فعالیت نمایشی تبدیل کنید. وقتی برای کودکتان کتاب می‌خوانید، به طور نوبتی با صداهای مختلف کتاب را بخوانید. می‌توانید با یک لهجه خاص یا با تاکید زیاد روی کلمات نوع خواندن خود را متفاوت کنید. هر صدا یا لحنی که کودکتان بیشتر از بقیه دوست دارد بهترین انتخاب برای شماست.

به نوبت نوشته‌های مربوط به یک شخصیت داستان را با صداهای مختلف بخوانید. مقایسه صداها و لحن‌های مختلف می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده و خنده‌دار باشد.

کتاب‌های کمیک را فراموش نکنید

بهترین نکته درباره کتاب‌های کمیک این است که بیشتر اوقات کودکان با میل خود به سراغشان می‌روند. این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد: در بیشتر این کتاب‌ها، کودکان شخصیت‌ها و طرح داستان را از قبل می‌شناسند، متن‌ها معمولاً سرگرم‌کننده هستند و تصاویر از صفحه‌ای به صفحه بعد ادامه پیدا می‌کنند. همه این‌ها باعث می‌شود کتاب‌های کمیک بتواند موتور بسیاری از کودکان را برای ایجاد علاقه به کتابخوانی به راه بیندازد. کودکتان را تشویق کنید تا کتاب کمیک مورد علاقه‌اش را پیدا کند و تعدادی از آن را برای خانه تهیه کنید.

گزینه دیگر می‌تواند رمان‌های تصویری باشد. آن‌ها هم مثل کتاب‌های کمیک با استفاده از تصاویر زیاد، خط داستان را پیش می‌برند و نوشته‌های کتاب فقط برای توضیح چیزهایی که در تصاویر نیامده استفاده شده است. اگر چنین کتاب‌هایی سراغ ندارید، می‌توانید به کتاب کر قهرمان نگاهی بیاندازید.
 

کتاب خواندن

خرید کتاب کر قهرمان

تبدیل کتاب خواندن به فعالیتی سرگرم‌کننده برای کودکان از آن‌چه در ابتدا به نظر می‌رسد، ساده‌تر است. یادتان باشد: آن‌ها فقط می‌خواهند که مشارکت داده شوند، چه از طریق جایزه گرفتن بعد از خواندن کتاب و چه با خواندن کتاب مورد علاقه‌شان با صداهای خنده‌دار.

ایده‌های پیشنهادی این مقاله برای ایجاد علاقه به کتابخوانی را در خانه خود به کار ببرید و ببینید که آیا علاقه کودکتان به خواندن بیشتر می‌شود یا نه!

 

منبع:amoozak.org



:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : mahtab
ت : یک شنبه 23 دی 1397
.

 

-     کتاب بخوانیم در سال اوّل شامل چهار بخش است . ساختار انتخابی بر مبنای نیازهای زبانی است .

-     امّا کتاب های بخوانیم وبنویسیم دوّم تا پنجم ساختار موضوعی است . ساختار زبانی این کتاب ها نیز در فارسی اوّل حول 8 موضوع : نهادها، بهداشت اخلاق ، دانش و دانشمندان، دین ، ملّی میهنی، طبیعت ،هنر  و ادب شکل گرفته است.

-     بخش اوّل نگاره ها :دوازده نگاره برای 4 هفته (مهر ماه)پیش بینی شده است که این بخش در واقع جانشین لوحه ها در کتاب فارسی قبلی می باشد .

-     بخش دوّم : آموزش نشانه های فارسی (1): در این بخش 30 نشانه ی خطّی طی 12 درس و در 12 هفته آموزش داده می شود .

-     بخش سوّم:آموزش نشانه های (2): در این بخش 10 نشانه که عمدتاً حروف عربی  که درجه ی دشواری بیشتری نسبت به بقیّه حروف دارند و عبارتند از : "صـ ص ـ ـــّــ ـ ذ ـ ثـ ث ـ عـ ـعـ ـع ع ـ حـ ح ـ ضـ ض ـ ط ـ غـ ـغـ ـغ غ ـ ظ "

-     بخش چهارم : روان خوانی می باشد .

کتاب بنویسیم :

تمرین های کتاب « بنویسیم » هم زمان با تدریس کتاب بخوانیم انجام می گیرد ، تمرینات کتاب بنویسیم جنبه ی نوشتاری دارد.

وجه تقویت مهارت نوشتن می پردازد که شامل رونویسی ـ املا ـ مرتّب کردن ـ کلمه سازی ـ جمله سازی و .... است.

-     هر صفحه ی کتاب با عنوان سلام و پیام شروع می شود و به یک جمله ی زیبا ختم می گردد . نماد گل هم بیانگر فعالیت یک جلسه در هفته است . جدول خالی عمودی موجود در هر صفحه نشانگر این است که کار دانش آموز در پایان هر روز مورد ارزیابی قرار گیرد .

-     مفاهیمی چون نکات دستوری ، ادبی ، دانشی ، ارزشی و نگرشی و همچنین مهارت های زبانی از قبیل گوش دادن و سخن گفتن ، نوشتن ، واژگان و فعالیت های ویژه مثل بازی ، شعر ، نمایش، باهم بخندیم، روان خوانی ، کتاب خوانی ، جدول ، چیستان ، رنگ کردنی ، و نقّاشی لحاظ شده است .

-     مفاهیم کتاب فارسی سال اوّل (بخوانیم و بنویسیم)؛ مبنای آموزش های زبانی در کتاب فارسی  سال اوّل آموزش نشانه ها و شکل های مختلف آن است و تمامی فعالیت ها و تمرین ها پیرامون آموزش صامت ها و مصوّت های زبان فارسی است.

جدول نشانه های (حروف) الفبای فارسی:

اَ     َ

اِ   ِ ـه ه

اُ    ُ

آ   ا

او   و

ایـ  یـ  ی  ای

بـ  ب

پـ     پ

تـ  ت

ثـ     ث

جـ   ج

چـ  چ

حـ   ح

خـ   خ

د

ذ

ر

ز

ژ

سـ  س

شـ  ش

صـ   ص

ضـ  ض

ط

ظ

عـ   ـعـ   ـع   ع

غـ  ـغـ  ـغ  غ

فـ  ف

قـ   ق

کـ  ک

گـ  گ

لـ  ل

مـ   م

نـ  ن

و

هـ   ـهـ   ـه   ه

یـ       ی

ــّـــ

 

-   حروف یک شکلی : د ـ ذ ـ ر  ـ ز ـ ژ ـ ط ـ ظ ـ و 

-   حروف دو شکلی: ب ـ پ ـ ت ـ ث ـ ج ـ چ ـ ح ـ خ ـ س ـ ش ـ ص ـ ض ـ  ف ـ ق ـ ک ـ گ ـ ل ـ م ـ ن ـ ی

-   حروف چهار شکلی : ع ـ غ ـ ه

-   مصوت های کوتاه : اَ   اِ   اُ

-   مصوت های بلند: آ او ای

-    مصوت های دوشکلی :     اَ   اُ   آ او                    

-   مصوت های چهار شکلی :   ای اِ                                                                   

-   صامت ها : قسمت پایین جدول بالا  که جمعا 31 نشانه می باشد بدون احتساب   ــّـــ

-     هر علامتی روی خطّ زمینه باشد ، حرف (نشانه) است.

-     غ،ق در فارسی یکی تلفّظ می شوند ، مانند: قند، غلام

-     غ، ق در ترکی جدا تلفظ می شوند : مانند ، قند غلام

-     سوال : نشانه « کـ »و« گ » چه مواقعی در کلمات صدای سبک و چه مواقعی صدای سنگینی دارند ؟

-     جواب : هر گاه ما قبل و یا بعد از نشانه های « ک »و« گ » در کلمه یکی از مصوت های ــُـ ، ا ، و بیاید ، ک و گ سبک تلفظ می شوند مانند : ساکت ، گرگان ، گوگرد.

-     هر گاه ما قبل و یا بعد  از نشانه های ک وگ در کلمه یکی از مصوت های ـَــــِــ ایـ بیاید ک وگ سنگین تلفظ می شوند . مانند : اگر ، جنگل ، کریم ، کرمان .

-     واو معدوله:  اگر ما قبل «و» حرف «خ» و ما بعد آن مصوت «آ، ایـ » بیاید  ، نوشته می شود ولی خوانده نمی شود به او «واو معدوله» می گویند .

استثناها:

1.           هر گاه مصوت «ایـ » قبل از صامت «یـ » در کلمه ای بکار رود در نوشتن حذف می شود . مانند :خیار ـ سیاه

2.          هر گاه صامت «یـ» قبل از مصوت «ایـ » در کلمه ای بکار رود هر دو را می نویسیم ؛ مانند : پایین ـ آیین ـ بیایید

-     از کتاب بخوانیم 12 نگاره مفصلاً توضیح داده خواهد شد و سپس جدول حروف الفبای فارسی شرح داده خواهد شد .

-     آموزش جدول حروف الفبای فارسی «نشانه ها»:

کودکان ما نخست جنبه ی گفتاری زبان را می آموزند و سپس با آموزش آگاهانه به اصول حاکم بر نظام الفبایی زبان پی می برند.

1.          ویژگی های خط فارسی:

خط فارسی دارای 32 حرف یا علامت یا شکل می باشد :

الف ـ ب ـ پ ـ ت ـ ث ـ ج ـ چ ـ ح ـ خ ـ د ـ ذ ـ ر ـ ز ـ ژ ـ س ـ ش ـ ص ـ ض ـ ط ـ ظ ـ ع ـ غ ـ ف ـ ق ـ ک ـ گ ـ ل ـ م ـ ن ـ و ـ ه ـ ی ـ   ّ/ء

2.          زبان فارسی دارای 29 واج (صدا) است.

3.          سه مصوّت کوتاه (اَ  اِ   اُ )

4.          سه مصوُت بلند (آ او ای )

5.          23 صامت (ب ـ پ ـ ت ـ ث ـ ج ـ چ ـ ح ـ خ ـ د ـ ذ ـ ر ـ ز ـ ژ ـ س ـ ش ـ ص ـ ض ـ ط ـ ظ ـ ع ـ غ ـ ف ـ ق ـ ک ـ گ ـ ل ـ م ـ ن ـ و ـ ه ـ ی)

6.          حروفی که هر کدام فقط یک صدا دارند .( ب پ ج چ خ د ر ژ ش ف ک گ ل م ن )

7.          حروفی که چند شکل از آنها صدای یکسان دارند ( ت=ط ) ( ث=س=ص ) ( ح=ه ) (ذ=ز=ض=ظ ) ( غ=ق ) 5 گروه هستند.

8.          حروفی که برعکس ردیف 7 هستند ، هر یک از آنها در مقابل چند صدا قرار می گیرند:

این حروف عبارتند از(و ـ ه ـ ی )

الف. مثال برای « و »:  

گاو ـ ورزش ( صدای صامت « و » )

دود ـ گردو (صدای مصوت «او»)

خوش ـ خود (صدای مصوت «اُ»)

نو ـ جو (صدای مصوت «او»)

خویش ـ خواهش صدایی ندارد و خوانده نمی شود ، چون از استثنا ها ، (واو معدوله) هستند .

ب. مثال برای حرف « ه »:

در کلمات : مه ـ به به ـ کوه ـ ماه (صدای صامت « ه=ح » )

در کلمات : خانه ؛ نامه ، کوزه ، میوه ، (صدای مصوت «اِ»)

پ . مثال برای حرف « ی »:

در کلمات : سیب ـ قوری ـ سینی (صدای مصوت «ای»)

در کلمات : یک ـ سایه ـ چای (صدای صامت «ی»)

توضیح : هر بخش از کلمات همیشه دارای یک مصوت است و این موصت هم یا صدای اوّل و یا دوّمین صدای بخش است . مثال : اَنار ، سَبَد

·       نام گذاری مصوّت ها و صامت ها  در جدول حروف الفبای فارسی(نشانه ها ):

1.    نام گذاری مصوّت ها :

-     مصوت ها دو دسته هستند ، مصوت های بلند : «آ،او، ای» ، مصوّت های کوتاه: «اَ َ ، اِ ِ، اُ ُ »

الف. مصوت های دوشکلی: «اَ ـَ ، اُ ـُ ، آ ا ، او و»؛

-     مصوت «اَ» دارای دو شکل است ، «اَ» اول ، «ـَـ»غیر اول ، مثال : اَبر ـ دَریا.

-     مصوت «اُ» دارای دو شکل است، «اُ» اول ، «ــُـ» مثال : اُردک ، سُرخ

-     مصوت «آ» دارای دو شکل است، «آ» اول ؛ «ا» غیر اول ، مثال: آب . باران

-     مصوت «او» دارای دو شکل است ، «او» اول ، «و» غیر اول ، مثال : او ـ پارو

ب .مصوت های چهار شکلی(اِ ـِـ ـه ه ،ایـ یـ ی ای):

-     مصوت «اِ» دارای چهار شکل است:«اِ» اول ،«ــِـ» وسط «ـه» آخرین چسبان ، «ه» آخر تنها(غیر چسبان )

مثال : اِمروز  ، کِتاب ، خانه، میوه

-     مصوت «ای» دارای چهار شکل است : «ایـ» اول ، «یـ » وسط ، «ی» آخر و «ای» آخر تنها (غیر چسبان)

مانند : ایران ، سینی ، زری ، لانه ای



:: بازدید از این مطلب : 824
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : mahtab
ت : سه شنبه 18 دی 1397
.

 

 

روش تدریس ریاضی اول ابتدایی

 

کتاب ریاضی اول دبستان دارای 25 بخش است.

هر صفحه با تصویر آغاز می شود. یعنی تدریس هر صفحه با مراجعه به صفحه آغازین و بیان اهداف آن شروع می شود.

روش تدریس ریاضی اول ابتدایی باید براساس دستورالعمل هایی باشد که در کتاب مطرح شده است.

هر فصل کتاب ریاضی اول ابتدایی با نگاره ها شروع می شود که در واقع مقدمه مفاهیمی است که در این فصل ها، دانش آموزان قرار است یاد بگیرند.

به همین دلیل خیلی اهمیت دارد که معلم چطور دانش آموزان را با این نگاره ها آشنا کند.

بهتر است معلم برای توضیح هر نگاره، ابتدا فرصتی را به دانش آموزان بدهد تا در مورد تصاویری که مشاهده می کرده فکر کنند.

سپس از آنها در مورد تصاویر سوال کند.

اینکه در تصاویر چه چیزهایی می بینید؟

آدم های داخل تصویر مشغول انجام چه کاری هستند؟

چه برداشتی از تصویر مقابل دارید؟

بعد از اینکه دانش آموزان برداشت های خود را بیان کردند نوبت شما است که در مورد نگاره و تمام اهدافی در آن است توضیح دهید.

توضیحات شما با داستان، شعر و لحن کودکانه که مناسب سن دانش آموزان کلاس اولی است باید باشد.

بعد از توضیح نگاره ها و اطمینان از اینکه دانش آموزان مفهوم نگاره را بخوبی درک کرده اند، شروع به آموزش مبحث می کنید.

اهمیت فهم نگاره ها به این دلیل است که در حین تدریس بخش های دیگر فصل، برای تاکید و انتقال بهتر مفاهیم به دانش آموزان شما باید مرتبا به نگاره صفحه آغازین درس مراجعه کنید.

برای تدریس مبحث اصلی فصل، شما باید با اشیاء ملموس و قابل درک برای دانش آموزان، مفاهیم اصلی این مبحث را آموزش دهید.

مثلا اگر درس، آموزش مفاهیم کوچک و بزرگ باشد، شما باید با اشیاء کوچک و بزرگ نظیر توپ که برای دانش آموزان آشنا است این مفاهیم را توضیح دهید.

برای درک بیشتر به مثال زیر توجه کنید:

درس اول که با نگاره آشپزخانه شروع می شود.

نگاره درس اول شامل مفاهیم چپ، راست، بالا، پایین، ردیف، ستون، جلو، پشت و وسط است.

مهارت هایی مربوط به لوحه شامل موارد زیر است:

  • شمارش تا 5
  • چای ریختن
  • شیر ریختن
  • شکر ریختن
  • هم زدن شکر
  • لقمه گرفتن
  • میوه برداشتن برای تغذیه در مدرسه
  • آدرس دادن به قفسه های آشپزخانه مثلا ردیف پایین سومی از راست

شما باید این مفاهیم را به دانش آموزان توضیح دهید.

فعالیت هایی که از دانش آموزان کلاس خود می خواهید برای فهم مفاهیم این لوحه انجام دهند به شرح زیر است:

1- از دانش آموزان بخواهید تعدا اشیاء زیر 5 را با کمک شمارش بیان کنند.

2- از دانش آموزان بخواهید تعداد اشیاء زیر 3 را تا حد ممکن بدون شمارش بیان کنند.

3- از دانش آموزان بخواهید بگویند که سمت راست و چپ میز چه کسانی نشسته اند.

4- از دانش آموزان بخواهید با کمک مفاهیم ردیف، ستون، چپ و راست کتابی که در کتابخانه است را آدرس بدهند.

مثلا بگویند کتابی که در ستون اول از چپ و ردیف اول از بالا است را برایم بیاور.

5- از همین روش برای آدرس دادن به قابلمه های روی اجاق گاز و کابینت های آشپزخانه استفاده کنید.

6- دانش آموزان را راهنمایی کنید برای فهم الگوها، به الگو های روی حاشیه فرش و پایین کابینت های آشپزخانه توجه کنند.

هدف این درس این است که دانش آموزان را با مفاهیم زیر آشنا کند:

  •  شمارش اعداد تا 5
  •  تشخیص تفاوت ها و شباهت ها و شمردن شکل های هم شکل
  •  آموزش ستون ها، ردیف ها و آموزش الگو  

به مثال زیر توجه کنید:

برای آموزش اعداد بهتر است روش تدریس زیر را بکار بگیرید:

از دانش آموزان بخواهید اشیاء محیط اطراف را بشمارند و تعداد آنها را بگویند.

به عنوان نمونه تعداد قاب عکس های روی دیوار یا گچ های موجود در پای تخته و هر اشیاء هم شکل دیگر کلاس را بشمارند.

با این روش هم با مفهوم شمارش اعداد آشنا می شوند و هم با مفهوم شکل های هم شکل.

یا حتی می توانید برای شمارش اعداد تا 5 از ابزارهایی نظیر میله یا چینه استفاده کنید.

همانطور که گفتیم باید برای آموزش مفاهیم، از روش ها و ابزارهای استفاده کنید که برای دانش آموزان قابل لمس باشد.

روش تدریس ریاضی اول ابتدایی

 

به مثال دیگر توجه کنید:

برای آموزش الگوها به دانش آموزان می توانید از این شیوه تدریس استفاده کنید:

دانش آموزان کلاس را به دو گروه اول و دوم تقسیم کنید.

گروه اول در کلاس، یک صف تشکیل دهند.

دانش آموزان در صف باید بگونه ای بایستند که یک در میان کیف مدرسه همراهشان باشد.

از گروه دوم بپرسید چه رابطه ای در این صف مشاهده می کنید.

از آنها بپرسید اگر یک نفر دیگر به این صف اضافه شود باید کیف داشته باشد یا خیر.

به گروه دوم فرصت دهید تا الگوی موجود را کشف کنند.

سپس گروه اول جای خود را با گروه دوم عوض کرده و نوبت گروه دوم است که در صف ایستاده و گروه اول رابطه بین الگوها را تشخیص دهند.



:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : mahtab
ت : دو شنبه 17 دی 1397
.

بــــ غیر آخرم من

دوست ب آخرم من

در جدول الفبا

هستیم با هم بچه ها

با این که یک صداییم

ولی از هم جداییم

به جز آخر همه جا

جای منه بچه‌ها

شکلم که خیلی نازه

دستم رو خط درازه

بچه‌ی خوب می دونه

نقطه دارم یه دونه

نقطه‌ی من پایینه

هر چی دارم همینه

ب آخرم ب آخر

من و می‌شناسی دیگر

آخر میام همیشه

به غیر این نمی شه

حالا من و شناختی

کدوم نشونه هستم؟

ب هستم و ب هستم

ب هستم و ب هستم



:: بازدید از این مطلب : 756
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : mahtab
ت : دو شنبه 17 دی 1397
.

تدریس نشانه ی آ

 

باید گفت در روش های تدیس قدیمی و قبل از کتاب های بخوانیم و بنویسیم فارسی ،روش تدریس حروف الفبا به این صورت بود که ابتدا نشانه تدریس می شد وبعد کلمه ای که با حروف مورد نظر نوشته شده بود به دانش آموز با روش بخش کردن و صدا کشی آموزش داده می شد. به طور مثال اگر دانش آموز فقط حروف " آ ا " و "ب " را خوانده بود ،فقط می توانست کلمه های آب و بابا را که با این حروف نوشته می شوند را بخواند و بنویسد.

اما در روش تدریس فعلی ابتدا کلمه هایی که در آن ها حروف مورد نظر به کار رفته به دانش آموز نشان داده می شود و بعد خود دانش آموز به طور فعال ، نشانه ی مورد نظر را در کلمه پیدا کرده و به او آموزش داده خواهد شد . به طور مثال برای تدریس نشانه ی "آ ا " این جمله ها آمده است و نشانه ی مورد نظر با رنگ دیگر نوشته شده است .آبآبیدریاآبی.....نشانه ی مورد نظر ما به شکل هایی که در زبان فارسی وجود دارد در کلمه ها آمده است و بچه ها باید با تلفظ و تکرار کلمه و راهنمایی آموزگار آن ها را پیدا کرده و بدانند صدای " آ " چند شکل دارد . مواردی هست که درخواست می کنم به آن ها توجه کنید :

1- قبل از شروع تدریس ،شکل هایی که مربوط به این نشانه است را به صورت پازل آماده کنید .

2-حتما بچه ها را به صورت گروهی تقسیم بندی کنید که در کلاس اول هر چه تعدادشان کمتر باشد ،مثلا دو یا سه نفری ،بهتر است .

3- پازل ها را بین بچه ها تقسیم کنید و آن ها را راهنمایی کنید تا بتوانند شکل مورد نظر را آماده کنند.

4- حالا از آن ها بخواهید در مورد شکلی که به دست آورده اند با یکدیگر مشورت کنند.

5- یک نفر از هر گروه گفته هایی که بین اعضای هر گروه رد و بدل شده را برای بچه های دیگر کلاس بازگو نماید.

6- کلمات کلیدی را به خاطر بسپارید و سعی کنید که این کلمات حتما توسط بچه ها گفته شود . مثلا :" بگو عزیزم ، در شکل چه چیزهایی به رنگ آبی می بینی ؟ " جواب خواهد داد : " دریا و ..."

7- هم پایان و هم آغاز بودن یک جفت کلمه را در نگاره ها با بچه ها تمرین کرده اید و الان می توانید در این مورد هم از آن ها سؤال کنید که چه کلماتی شنیدید که هم پایان و هم آغاز هستند .مثل بابا و دریا که هم پایان هستند و روی صدای آخر تأکید نمایید ویا آب و آبی هم آغاز هستند و روی صدای اول تأکید نمایید .تفاوت نگاره ها با نشان ها در این است که شما باید به هنگام تأکید صدای مورد نظر به شکل آن هم اشاره کنید.

8- اصلا لذت اکتشاف را از کودکان نگیرید .فورا اشاره نکنید که "آ" دو شکل دارد و بعد آن را معرفی کنید .بلکه با نشان دادن کارت تصاویرو معرفی شکل مورد نظر ،آن ها را به این موضوع متمرکز نمایید که ببینند ،نشانه ی مورد نظر به چه اشکالی نوشته شده است .مثال :

- " بچه ها ! به کلمه ی " آب " توجه کنید و بگویید در اول این کلمه چه صدایی را بیان می کنید ؟"

جواب :" آ " ....

- خب ! خوب به شکل صدای اول نگاه کنید و شکلش را به خاطر بسپارید .

- حالا به من بگویید در کلمه ی دریا در آخر آن چه صدایی را بیان می کنید ؟

- صدای " ا " ...

- ببینید در این جا صدای " آ " به چه شکلی آمده است ؟ وقتی در اول کلمه آمده یک شکل دارد و وقتی در آخر و وسط کلمه آمده شکلی دیگر دارد . می توانید به من بگویید شما در کلمه ها صدای " آ " را به چند شکل دیدید ؟

-بجه ها خودشان با دقتو جست و جو جواب خوهند داد :به دو شکل ... اگر در دفعه های اول موفق نشدید ، باز هم جواب را خودتان نگویید با راهنمایی کردن بچه ها سعی کنید خودشان به جواب برسند .

حالا نوبت شماست که این دو شکل را پای تابلو نوشته و با زبان کودکانه و شعر آن ها را به بچه ها معرفی کنید .....آ آچند شکل داره ؟ - دو شکل داره، دو شکل داره . با اشاره به " آ" اول .......– به این میگن " آ " اول ...کجا میاد ؟اول میاد همیشه به غیر از این نمیشه ، تو جدول الفبا هر کی به جای خویشه و الی آخر .

 

آ اول      ا غیر اول    

من آ اول هستم          همیشه اول هستم

دوستم ا غیر اول         هیچ وقت نمی آد اول

 

9- حتما کتاب بنویسیم در کلاس و حضور خودتان توسط بچه ها انجام شود . به نحوه ی نوشتن بچه ها دقت کنید و اشکالاتشات را به آن ها بگویید .وقتی تمرین بنویسیم در خانه انجام می شود شما به اشتباهات دانش آموز پی نخواهید برد .

10-وقتی می بینید که بچه ها چه قدر تشنه ی آموختن هستند و چگونه توانستید ، ابتدای خواندن و نوشتن را به آن ها بیاموزید ، اصلاًخسته نخواهید بود و از آموختن لذت خواهید برد . موفق باشید.

 

منبع: شاهدی فر

 



:: برچسب‌ها: آموزش درس فارسی پایه اول ابتدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : mahtab
ت : یک شنبه 16 دی 1397
.

 

الفبا ، آموزش حروف الفبا
روانشناس کودک با تأکید به اختلالات یادگیری حروف الفبا و درمان آن در سال های ابتدایی کودک گفت: اگر کودک نتوانست الفبا را یاد بگیرد، آن را با خمیر درست کنید یا از او بخواهید تا آنها را روی شن بنویسد.

نحوه آموزش حروف الفبا از راه بازی به کودکان

اگر کودک در زمینه درس فارسی و یادگیری حروف الفبا مشکل دارد، یکی از راه های خوب برای تقویت درسی کودکان کلاس اول و دوم ابتدایی، بازی با حروف الفباست.الفبا

الفبا

دنیای کودکان دنیای تازگی ها، شادی، شادابی و شگفتی هاست. بازی پشتوانه بزرگ شکل گیری شخصیت و رشد مناسب جسمی، هوشی و روانی کودک است. بازی، پل دوستی کودکان، فرصت کسب مهارت ها و هماهنگی رشد کودک از نظر جسمی، ذهنی و عاطفی است.

در فرهنگ دینی ما، بازی متن زندگی کودک است و والدین نه تنها باید فرصت هایی را برای بازی کودکان فراهم آورند که خود نیز با کودکان همبازی شوند و با فراهم کردن موقعیت هایی لبریز از نشاط و سر زندگی و انجام بازی های مناسب، دنیای تجربی کودک را وسعت بخشند و از طریق بازی، به شکوفایی و پرورش استعدادهای کودکان کمک کنند.
تجربه نشان داده است در آموزش، اجبار نباید عامل انجام کار باشد بلکه انگیزه و محرک اصلی باید حس کنجکاوی و شوق کشف باشد. از طرف دیگر، بچه ها بسیار به بازی علاقه مندند. بنابراین در سنین دبستانی، اگر آموزش را با بازی توام سازیم یا از طریق برانگیختن حس کنجکاوی، آنان را آموزش دهیم ، موفقیت چشمگیر خواهد بود. در ادامه ، به چند روش آموزش حروف از راه بازی اشاره می شود.

آموزش حروف الفبا از راه بازی

آموزش حروف الفبا از راه لمس کردن

معمولا در آموزش، بیشتر از حواس شنوایی و بینایی استفاده می کنند که این نوع آموزش را آموزش سمعی و بصری نامیده اند. برای این که آموزش عمیق تر باشد. باید از حواس دیگر هم استفاده کرد، یکی از این حواس، حس لامسه است.
در آموزش الفبا با حس لامسه ، لازم است حروف الفبا را در اشکال مختلف از جسم جامدی مثل چوب یا نایلون بسازیم سپس چشم بچه ها را ببندیم و یکی از حروف مثل «ص» را به دست کودک بدهیم و از او بخواهیم پس از لمس، نام آن حرف را همراه با نوع آن، آخر یا غیر آخر و غیره بگوید.
در بازی از طریق لمس می توان حروف را وارونه به دست کودک داد یا پس از دادن حروف، تعدادی نقطه در اختیارش بگذاریم تا با استفاده از نقطه «سین» را «شین» و یا «ب» را «پ» کند؛ البته آموزش از طریق لمس برای نابینایان نقش اساسی دارد. ولی برای کودکان سالم، نقش تفریح و تنوع در آموزش و تمرین می تواند داشته باشد.
این قبیل وسایل از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان های دیگر، با استفاده از تجربیات و نظرات کارشناسان خبره بدون نقص تهیه شده و در اختیار همگان و بویژه معلمان کلاس های پایه اول قرار گرفته است.
در کودکستان ها بسیاری از مطالب را به کمک بازی های متنوع به کودکان می آموزند. دنباله کار کودکستان ها یعنی آموزش از طریق بازی و فعالیت های اجتماعی دیگر باید در دبستان ها دنبال شود تا کودک، ضمن ارضای حس کنجکاوی به وسیله بازی های علمی عملی، شادابی و طراوت خود را حفظ کند.

بازی روش جدا کردن کلمات

شناخت اجزای یک کلمه، یکی از اهدافی است که معلمان درصدد آموزش آن به دانش آموزان هستند. برای این که آموزشی مفید و لذت بخش داشته باشید، از کودکتان بخواهید در منزل ، کلمات جدید را روی کارت های کوچکی بنویسد، سپس هر یک از حروف آن را با قیچی جدا کنند.
به آنان کمک کنید اجزای جدا شده کلمات را بخوبی بررسی کنند و با کنار هم قرار دادن آن، مجددا کلمه را بسازند. پس از آن که کودکتان اجزای کلمه را خوب یاد گرفت با مخلوط کردن حروف و صداهای به دست آمده یا حذف بعضی از آنها، کلمه جدیدی بسازند و آن را باصدای بلند بخوانند. از این روش، می توانید برای ساختن جمله هم استفاده کنید.
به این ترتیب که با جدا کردن حروف چند کلمه، جمله جدیدی تشکیل می دهید. با این روش هم قدرت خلاقیت کودکتان افزایش می یابد و هم با کلمات و جملات با معنا و گاه بی معنایی که ساخته می شود، لحظات شاد و نشاط انگیزی فراهم خواهد آمد.

حروف الفبا

یادگیری حروف الفبا

بازی جعبه شن

این هم روش دیگری برای تقویت مهارت دیداری دانش آموزان و رفع مشکلات املایی آنهاست. اگر حیاط منزل شما، بزرگ است، می توانید مقداری شن و ماسه در گوشه ای از حیاط خانه بریزید، سپس یک کلمه روی تخته بنویسید و از کودکتان بخواهید با راه رفتن روی شن ها، آن کلمه را بنویسند.
کودکان می توانند اثر پای خویش را روی شن ها ببینند و ضمن مقایسه کلمه نوشته شده با کلمه روی تخته، صحت نوشته خود را بررسی کنند. پس از اتمام فعالیت ، باید اثر پای خود را از بین ببرند تا زمینه برای فعالیت نفر بعدی آماده شود.

بازی جمع آوری حروف اول

لوازم مورد نیاز برای این کار، فقط یک کیسه است که داخل آن 32حروف الفبا وجود دارد. هر بازیکن یک کارت از داخل کیسه بیرون می آورد و سعی می کند چیزی را در اتاق یا محیط پیدا کند که اسمش با آن حرف شروع می شود. اگر بازیکن توانست چنین شیئی را نام ببرد، حرف درآورده شده را نگه می دارد.
در غیر این صورت ، آن را به داخل کیسه برمی گرداند. هنگامی که کیسه خالی شد، بازیکنی که تعداد حروف بیشتری را جمع آوری کرده، برنده است.

بازی اسامی هم قافیه

برای انجام این بازی چندین جفت کارت تهیه کنید. در این بازی ، از عکس اسامی که دارای قافیه همسان هستند مانند میخ ، سیخ، کیف، یا لیف استفاده کنید و اسم هر شکل را پشت کارت آن بنویسید. کارت ها را بر هم بزنید، سپس از فرزندتان بخواهید تا کارت های هم قافیه را پیدا کند و کنار هم بگذارد.

بازی با چه حرفی تمام شد

برای انجام این بازی، از کارت های عکسدار استفاده کنید، اما نام اشیا را زیر آنها ننویسید. به جای نوشتن اسم کامل شیئی سه حرف را با فاصله مناسب از یکدیگر طوری که یکی از آنها حروف آخر آن شی ئ باشد، بنویسید.
از فرزندتان بخواهید تا شکل درست صدای حرف آخر هر عکس را تعیین کند. سعی کنید از عکس اشیایی استفاده کنید که حرف آنها به یک حرف با صدا ختم می شود مانند کلاه، سگ، کت و از کلماتی مانند نرده و سینی که برای تلفظ آن دو حرف بی صدا نیاز است، استفاده نکنید.
بازی من دارم به کلمه ای فکر می کنم که شروع می شود با...
این بازی که در مورد کلماتی است که با حروف بی صدا شروع می شوند، نیاز به هیچ وسیله ای ندارد و برای مسافرت های طولانی، بسیار مناسب است. هر بازیکن به نوبت به شیئی که بهتر است در معرض دید باشد فکر می کند و حرف اول آن کلمه را می گوید. برای مثال می گوید:من دارم به چیزی فکر می کنم که با «ت » شروع می شود. بازیکنان دیگر سعی می کنند آن شیئی را حدس بزنند.
در صورت لزوم بازیکنی که کلمه مورد نظر را اعلام کرده می تواند راهنمایی بیشتری به بازیکنان دیگر بدهد (برای مثال، توپ).

بازی سوپر مارکت

برای این بازی نیاز به 3سبد خرید داری. روی هر سبد، یک حرف بنویسید، حالا مجموعه ای از خواربار و اقلامی که با آن 3حرف شروع می شوند، در کنار شما قرار گرفته است، حال وانمود کنید که با فرزندتان به خرید می روید و از او بخواهید تا اقلام را بردارد و طبق حرف اول شان داخل سبد مناسب بگذارد.

بازی طراحی پوستر یک حرف

یک مجله یا روزنامه باطله به فرزندتان بدهید. روی یک کاغذ رنگی یک حرف را به شکل (ب غیر آخر و ب آخر) بنویسید. از او بخواهید تا با قیچی، این حرف را از تیترها و قسمت های تبلیغات یا قسمت دیگر درآورد. از این طریق کودک متوجه می شود حروف ممکن است در جاهای مختلفی دیده شوند، ولی یک شکل دارند، هنگامی که کودک به اندازه کافی از این حروف تهیه کرد، می توانید از او بخواهید با آنها پوستر درست کند.


حروف الفبا

آموزش حروف الفبا 

بازی معمای خط ها

سه حرف پلاستیکی را روی سه کارت قرار دهید و با مداد دور آنها خط بکشید. حالا کارت ها و حروف را جداگانه به فرزندتان بدهید و از او بخواهید هر حرف را در جای خودش قرار دهد.

بازی با حروف در حمام

هنگام استحمام می تواند لحظات خوبی برای یادگیری از طریق بازی باشد. می توانید از این فرصت برای آشناکردن کودک با حروف الفبا استفاده کنید. هنگامی که او در وان حمام نشسته است ، با انگشت خود یکی از حروف را پشت او بنویسید و از او بخواهید تا حرفی را که شما نوشته اید، حدس بزند.
هنگامی که کودک خیلی کوچک است ، می توانید حروف ساده را پشت او بنویسید یا با طرح سوال هایی او را به طرف جواب راهنمایی کنید. پسرم به من بگو، من ت نوشتم یا ب؟ بتدریج از راهنمایی های خود برای حدس زدن او کم کنید.

بازی ساختن حروف با سیم

کودکان از خم کردن سیم های رنگی ، نرم و پوشش دار و ساختن اشکال مختلف لذت می برند. در این بازی، از سیم برای تقویت مهارت حرف نویسی کودکان استفاده می شود. به کودک چند سیم نرم بدهید و او را تشویق کنید تا با نگاه به حروف الفبا روی کارت یا هر نوشته ای که برای او تهیه کرده اید با سیم ها شکل حروف را بسازد. هنگامی که بازی تمام شد، می توانید از او بخواهید تمام سیم ها را صاف کند و برای استفاده های بعدی کنار بگذارد.

نتیجه گیری

روش هایی که برای آموزش حروف الفبای فارسی در کودکان گفته شد. همه روش های مفید و اثربخش در یادگیری هستند. با توجه به تفاوت نظریه های قدیمی و جدید اگر آموزش با تکرار و تمرین زیاد همراه باشد، یادگیری موثر خواهد بود. همچنین اگر آموزش حروف الفبا با تکیه بر فعالیت های عملی در خانه نیز همراه شود، یادگیری عمیق تر خواهد شد. ولی فراموش نباید کرد اگر شوق و علاقه و نشاط در یادگیری کودکان برقرار نشود، نمی توان به نتیجه مطلوبی دست یافت.
بیشتر طراحان شیوه های آموزش، اعتقاد به روش ترکیبی دارند که در اجرا نیز نتایج بهتری داشته است. ما هم می توانیم با آگاهی از این شیوه ها و روش های نو و اجرای آنها در خانه و کلاس، همان نتایج را کسب کنیم. امید است برای شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان، گام های بهتری برداریم.

آموزش حروف الفبا از طریق جعبه حروف

در این جعبه، از هر حرف الفبا تعداد لازم در خانه های مخصوص چیده شده است. مثلا از حرف «ل » آخر یک عدد و از شکل غیر آخر «ل » یک عدد با رنگ سیاه و از هر کدام آنها 5عدد با رنگ قرمز موجود است.
همچنین همراه این جعبه یک صفحه مقوایی خط کشی شده با ابعاد 20*30 سانتی متری موجود است. نحوه بازی به این طریق است که ابتدا کلمه ای را مثل «استکان» دیکته می کنیم. کودک باید به ترتیب حروف «استکان» را با رنگ سیاه از جعبه بیرون بکشد و در جای مناسب پهلوی هم بچیند تا کلمه «ا س ت ک ا ن» درست شود. ممکن است کودک این کلمه را به این صورت بنویسد «ا ص ت ک ا ن» در اینجا از حروف قرمز برای تصحیح کلمات استفاده می کنیم.
فورا «س» قرمز را برمی داریم و به جای حرف «ص» می گذاریم. به این وسیله کودک از طریق بازی ضمن حفظ شادابی خود، دیکته کلمات مشکل را به سهولت می آموزد. پس از اتمام بازی ، کودک باید تمام حروفی را که استفاده کرده از روی لوحه بردارد و در جای خود قرار دهد.
با این بازی، علاوه بر آموختن املای کلمات، نظم و ترتیب جای حروف را در جدول الفبا (که بعضی از باسوادان ترتیب حروف الفبا را نمی دانند) به او یاد داده ایم. آشنایی با ترتیب الفبا کودک را آماده می کند تا بعدها بتواند از کتاب لغت استفاده کند.

 

منبع:http://namnak.com



:: برچسب‌ها: حروف الفبا ,
:: بازدید از این مطلب : 899
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : mahtab
ت : یک شنبه 9 دی 1397
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی